Aanvalsplan Opdracht 1
arrow_drop_up arrow_drop_down
6 juni 2019 

Aanvalsplan Opdracht 1

Aanvalsplan – Opdracht #1:

Het leven is maakbaar

Wat zijn je doelen? Wat je wil bereiken? Heb je al een scherp idee van waar je naartoe wilt?

Zo nee, lees dan verder 😊

Zo ja, wellicht kan ik je verder helpen met mijn militaire aanpak om met militaire precisie je doel sneller te bereiken.

Waar gaat je hart sneller van kloppen? Wat vind je leuk, of waar wil je een bijdrage aan leveren? Waar krijg je energie van?

Wat je doel ook is, het beste is altijd om een eigen plan te maken waar je zelf aan gewerkt hebt en wat je zelf hebt samengesteld. Op die manier voel je je ook toegewijd aan je plan, en kun je jezelf verantwoordelijk houden voor het slagen of niet slagen van je plan.

Kortom, nogmaals: het beste is het maken van een eigen plan om je doel na te streven, en zoals ik dat noem in mijn woorden: je eigen aanvalsplan

En daar wil ik je graag bij helpen! Om jouw eigen aanvalsplan te maken!

 

Aanvalsplan: kies om te winnen

Ik hoor nog weleens: “Ja, jij hebt makkelijk praten; jij bent al marinier en commando, en hebt de Britse Mountain Leader opleiding gedaan die bekend staat als één van ’s werelds fysiek en mentaal zwaarste opleidingen doorstaan, en werkte daarna bij de Special Forces. Voor jou is alles makkelijk”.

Maar vergis je niet, ik ben ook klein begonnen met zitten, kruipen, opstaan, lopen, rennen, net zoals elk ander mens, en ik smeerde ook stront aan de spijlen van box (dat doet elk kind toch, of was alleen ik dat?)…

En zoals ik in mijn BOEK Aanvalsplan beschrijf: ‘Ik had een scheiding en een bril. Ik had bronchitis en als ik ging rennen was ik binnen no time buiten adem. Ik had zwakke enkels en verstapte mijzelf regelmatig. Ik was allergisch voor stof en wol, en ik deed gymnasium met Grieks en Latijn…’ Dat klinkt niet bepaald als een standaard verhaal voor iemand die marinier wil worden…

Inmiddels weet ik vanuit mijn ervaring dat elk mens, ieder individu, jij en ik, we hebben allemaal een eigen achtergrond en uitdagingen die we moeten overwinnen. Dat hoort bij het leven, en wat er gebeurt, gebeurt er. Soms heb je invloed op wat er gebeurt, en soms niet.

Mijn visie is daarom:

“Het gaat er niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat”

Er overkomt ons allemaal van alles, maar de manier hoe je ermee omgaat, bepaalt het verdere verloop van die gebeurtenis. Daar heb je invloed op.

Ik maak er graag mijn missie van om mijn militaire aanpak en mindset tips met zoveel mogelijk mensen te delen! Laat niets meer aan het lot over, en ontdek hoe je stap voor stap eigenaarschap neemt over je acties, gedrag en feitelijk je leven!

Ook jij kunt het heft in handen nemen! Samen zetten we de aanval in met jouw aanvalsplan!

 

Let’s get dirty!

De komende periode ga ik je vertellen over mijn uitdagingen en hoe ik omging met tegenslagen of zoals ik dat zelf liever noem: omgaan met afleidingen en hindernissen.

Afleidingen en afleidingsmanoeuvres brengen je uit jouw focus en nemen jouw tijd en aandacht in beslag en vertragen jouw route naar je doel. Afleidingen kun je vaak uit te weg gaan, door uit een omgeving weg te stappen (soms is het verstandig om met meer gelijkgestemden om te gaan waar jij ook naartoe wil), of een safe environment te creëren (een eigen opgeruimde (studie-)kamer waar je eigen gedachtes kunt hebben en tot rust komt; rust is belangrijk).

Hindernissen zijn obstakels in jouw route en vertragen jou net als afleidingen in jouw route naar je doel. Obstakels zullen er altijd zijn, en hindernissen zijn er om genomen te worden. Door middel van actie en het toepassen van jouw aanvalsplan schakel je jouw obstakels uit, en neem je de hindernissen die je moet nemen.

Soms is er geen clean option, en moet je even ploeteren om ergens te komen. Ook dat hoort er soms bij. Het is echter wel verstandig om goed na te denken of je wel ploetert bij de juiste hindernis, of dat het verstandiger is dat je misschien beter een andere route naar je einddoel kunt pakken. Je hele leven lang ploeteren is niet verstandig: beter is: hard werken, hard ontspannen.

En dat is waar jouw aanvalsplan om de hoek komt kijken, zodat je wel stappen blijft maken richting je doel.

 

Ik ga je inspireren en motiveren!

De komende dagen ga ik je vertellen over mijn uitdagingen en hoe ik omging met mijn afleidingen en hindernissen. Ik ga je inspireren en motiveren om bewust te worden van je acties en je gedrag, zodat je doelgerichter wordt, en met militaire precisie je doelen gaat bereiken.

Je hebt tenslotte maar 1 leven, dus waarom maak je niet een plan om de beste versie van jezelf te zijn, en alles eruit te halen wat erin zit!

 

Aanvalsplan Opdracht #1:

Dit is de eerste opdracht in een serie van acht. Alles is gebaseerd op de principes uit mijn BOEK Aanvalsplan, mijn eerste boek (supertof! Ik ben er erg trots op 😊). De 1e druk van 200 exemplaren was al uitverkocht voordat de drukker überhaupt de druk machines had aangezet; Hoe gaaf is dat! Inmiddels is het mogelijk om de 2e druk te bestellen via deze link (pre-order met 20% korting: https://defensiefit.nl/aanvalsplan/), mocht je nog niet over een exemplaar beschikken.

Begin nu meteen met opdracht 1. Dit is vandaag jouw opdracht:

Pak pen en papier, of een mooi schrift of notitieboekje; (als je het boek inmiddels hebt besteld en hebt ontvangen, dan heb je een presentje (een kleine verrassing 🙂 ontvangen die je hier meteen bij kan gebruiken), zet je alarm op 3 minuten en schrijf alle doelen op die je wil bereiken. Schrijf zowel je grote doelen als je kleine doelen op.

Om je te inspireren geef ik je een aantal van mijn eigen voorbeelden:

  • Fit zijn en voldoen aan de minimale militaire keuringseisen voor gevechtsfuncties
  • Studie afronden waar ik mee bezig ben
  • Iets nieuws leren (vernieuwen) of ergens beter in worden wat ik al kan (verbeteren)
  • Meer tijd doorbrengen met mijn geliefden
  • Met vrienden naar een cool evenement
  • Een tweede boek schrijven 🙂

Niet te lang nadenken!

Stel je voor dat alles mogelijk is; leef je mooiste leven en bereik de mooiste doelen! Heb je weinig inspiratie? Bedenk je dan wat je zou willen vertellen op je sterfbed: dit klinkt misschien wat extreem, maar een backwards planning geeft vaak andere inzichten dan een forward planning :). Ga eens heen en weer in de tijd van jouw levensloop: welke doelen wil je bereiken in de komende 1 tot 5 jaar, en plan daarna eens een keer terug. Doe dit ook met je doelen die over 10 jaar zou willen bereiken; heb je daar al beeld bij? Of nog extremer: plan eens terug vanaf je sterfbed als je extra stimulatie nodig hebt :)).

Laat je niet tegenhouden door belemmerende overtuigingen of gedachtes. Dat komt later nog aan bod, hoe je daarmee om moet gaan. Dus voor nu: schrijf, schrijf, schrijf, gedurende 3 minuutjes! Doe het nu! Stel je alarm in, en schrijf gedurende 3 minuten alle doelen op die je kunt bedenken. Doe het nu.

{3 minuten pauze}…

Start jouw aanvalsplan

Ben je ermee klaar? Scroll dan naar beneden en laat weten wat jouw top 3 doelen zijn die je wilt bereiken! Het mogen grote doelen zijn, zoals: ‘ik wil marinier worden’, of kleine doelen als: ‘ik wil een week lang mijn bed opmaken om in de modus van dagelijks taken volbrengen te komen’ 😊!

Ik ben benieuwd wat je doelen zijn! En laat je niet tegenhouden door angst, schaamte of onzekerheid; dat zijn slechte raadgevers. Later leer ik je hoe je daarmee omgaat en hoe je je gevoelens, gedachtes en emoties kunt inzetten in jouw eigen voordeel,.. om 100% je doelen te bereiken.

Zet voor nu de aanval in en start jouw aanvalsplan!

Go give it a try!

Gr,

Djack 😊!

 

Beschik je nog niet over jouw versie van het BOEK Aanvalsplan? Bestel jouw exemplaar hier >>

Aanvalsplan – door Djack Littel

 

 

 

Reactie plaatsen