Borstspier oefening nr 1 van 25

Uitgangspositie:

Ga voor een muur staan en zorg dat de afstand tot de muur 1 grote stap is. Zet je voeten naast elkaar en plaats je handen op de muur op sternum hoogte. Je sternum is het bot onder je borstspieren en bovenaan je buikspieren. Je handen zouden iets breder moeten zijn dan schouderbreedte en je leunt iets naar voren.

Stap 1:

Terwijl je je lichaam gestrekt houdt van voeten tot hoofd, buig je je ellebogen totdat je neus bijna de muur raakt. Je voelt dat de spanning op je borstspieren gedurende de oefening constant is. Houdt spanning op je borstspieren en buig door met je armen, totdat je ellebogen een hoek van 90 graden maken. Je borst zou ongeveer tussen je handen moeten uitkomen.

Houd je rug recht, en je buikspieren aangespannen. Gedurende deze beweging kijk je naar voren naar de muur.

Stap 2:

Strek je armen tegen de muur door je borstspieren aan te spannen en keer terug naar de uitgangshouding. Adem uit bij het strekken van je armen. De oefening is afgerond wanneer je armen volledig gestrekt zijn.

Zorg ervoor dat je je armen niet te hard strekt waardoor je van de muur los komt. Voer de oefening beheerst en rustig uit.

Wil je de oefening iets gemakkelijker maken?

Hoe dichterbij je je voeten bij de muur zet, hoe gemakkelijker de oefening wordt. Naarmate je sterker wordt, kun je je voeten steeds iets verder naar achteren zetten.

Wil je de oefening iets zwaarder maken?

De oefening wordt iets zwaarder wanneer je bij het strekken van je armen je ellebogen iets naar binnen drukt waardoor er meer druk op je borstspieren komt te liggen.

Check hier welke andere oefeningen er zijn om je borstspieren thuis te trainen:

Borstspieren thuis trainen oefening Nr 1. Push up met handen op borst hoogte.

Borstspieren thuis trainen oefening Nr 2: Push up met handen op borst hoogte met 2 seconden pauze

Borstspieren thuis trainen oefening Nr 3. Push up met handen op heup hoogte

Borstspieren thuis trainen oefening Nr 4. Push up met handen op heup hoogte met 2 seconden pauze

Borstspieren thuis trainen oefening Nr 5. Close grip push up met handen op heup hoogte.

Borstspieren thuis trainen oefening Nr 6. Close grip push up met handen op heup hoogte met 1 seconde pauze.

Borstspieren thuis trainen oefening Nr 7. Close grip push up met handen op heup hoogte met 2 seconden pauze.

Borstspieren thuis trainen oefening Nr 8. Push up met handen op knie hoogte.

Borstspieren thuis trainen oefening Nr 9. Push up met handen op knie hoogte met 1 seconde pauze.

Borstspieren thuis trainen oefening Nr 10. Push up met handen op knie hoogte met 2 seconden pauze.

Borstspieren thuis trainen oefening Nr 11. Close grip push up met handen op knie hoogte.

Borstspieren thuis trainen oefening Nr 12. Close grip push up met handen op knie hoogte met 1 seconde pauze.

Borstspieren thuis trainen oefening Nr 13. Close grip push up met handen op knie hoogte met 2 seconden pauze.

Borstspieren thuis trainen oefening Nr 14. Push up

Borstspieren thuis trainen oefening Nr 15. Push up met 1 seconde pauze.

Borstspieren thuis trainen oefening Nr 16. Push up met 2 seconden pauze.

Borstspieren thuis trainen oefening Nr 17. Close grip push up.

Borstspieren thuis trainen oefening Nr 18. Close grip push up met 1 seconde pauze.

Borstspieren thuis trainen oefening Nr 19. Close grip push up met 2 seconden pauze.

Borstspieren thuis trainen oefening Nr 20. Push up met voeten op knie hoogte.

Borstspieren thuis trainen oefening Nr 21. Push up met voeten op knie hoogte.

Borstspieren thuis trainen oefening Nr 22. Push up met voeten op knie hoogte met 2 seconden pauze.

Borstspieren thuis trainen oefening Nr 23. Push up op 1 arm met hand op heup hoogte.

Borstspieren thuis trainen oefening Nr 24. Push up op 1 arm met hand op heup hoogte met 1 seconde pauze.

Borstspieren thuis trainen oefening Nr 25. Push up op 1 arm met hand op heup hoogte met 2 seconden pauze.
Reactie plaatsen