Schouders trainen nr 2 van 25

Uitgangspositie:

Voor deze oefening heb je een verhoging op heup hoogte nodig, zoals bijvoorbeeld een tafel, stoel of aanrechtblad. Je kunt ook je handen op heuphoogte tegen de muur aanzetten. Doe 1 stap achterwaarts en zet je handen op de rand het oppervlak alsof je een push up gaat doen.

Je handen zouden iets wijder dan schouderbreedte moeten zijn. Houd je armen gestrekt en je heupen in 1 lijn met je rug en je hoofd. Je voeten zouden iets achter je heupen moeten uitkomen en je bovenlichaam parallel met de vloer. Je rug trek je lichtjes hol.

Stap 1:

Terwijl je je borst laag houd en je rug hol, buig je je ellebogen totdat je hoofd bijna het oppervlak raakt waar je je handen op hebt staan. Houdt deze positie 1 seconde vast. Tel deze ene seconde hardop met de woorden: '1 seconde pauze'.

Stap 2:

Strek je armen en keer terug naar de uitgangshouding, terwijl je je borst laag houd, je rug hol. Houd je kont omhoog, zodat je 1 lijn houdt van je hoofd tot je heupen.

Wil je de oefening iets gemakkelijker maken?

Hoe dichter bij je je voeten zet, hoe gemakkelijker de oefening wordt. Naarmate je sterker wordt, kun je je voeten steeds verder iets naar achteren zetten.

Wil je de oefening iets zwaarder maken?

Hoe verder je je voeten naar achteren zet, hoe zwaarder de oefening wordt. In het begin kan het zijn dat je hamstrings nog niet flexibel genoeg of nog niet lang genoeg opgerekt zijn, maar hoe vaker je de oefening doet hoe flexibeler je wordt.


Bekijk ook deze oefeningen om je schouders thuis te trainen:



Schouders thuis trainen oefening Nr 1. Commando push up met handen op heup hoogte

Schouders thuis trainen oefening Nr 2. Commando push up met handen op heup hoogte met 1 seconde pauze

Schouders thuis trainen oefening Nr 3. Commando push up met handen op heup hoogte met 2 seconden pauze

Schouders thuis trainen oefening Nr 4. Commando push up met handen op knie hoogte

Schouders thuis trainen oefening Nr 5. Commando push up met handen op knie hoogte met 1 seconde pauze

Schouders thuis trainen oefening Nr 6. Commando push up met handen op knie hoogte met 2 seconden pauze

Schouders thuis trainen oefening Nr 7. Halve marinier push up met handen op knie hoogte

Schouders thuis trainen oefening Nr 8. Halve marinier push up met handen op knie hoogte met 1 seconde pauze

Schouders thuis trainen oefening Nr 9. Halve marinier push up met handen op knie hoogte met 2 seconden pauze

Schouders thuis trainen oefening Nr 10. Commando push up

Schouders thuis trainen oefening Nr 11. Commando push up met 1 seconde pauze

Schouders thuis trainen oefening Nr 12. Commando push up met 2 seconden pauze

Schouders thuis trainen oefening Nr 13. Commando push up met voeten op knie hoogte

Schouders thuis trainen oefening Nr 14. Commando push up met voeten op knie hoogte met 1 seconde pauze

Schouders thuis trainen oefening Nr 15. Commando push up met voeten op knie hoogte met 2 seconden pauze

Schouders thuis trainen oefening Nr 16. Marinier push up met buikspieren contractie

Schouders thuis trainen oefening Nr 17. Marinier push up met buikspieren contractie met 1 seconde pauze

Schouders thuis trainen oefening Nr 18. Marinier push up met buikspieren contractie met 2 seconden pauze

Schouders thuis trainen oefening Nr 19. Halve marinier push up

Schouders thuis trainen oefening Nr 20. Halve marinier push up met 1 seconde pauze

Schouders thuis trainen oefening Nr 21. Halve marinier push up met 2 seconden pauze

Schouders thuis trainen oefening Nr 22. Marinier push up

Schouders thuis trainen oefening Nr 23. Marinier push up met 1 seconde pauzes in de neerwaartse beweging

Schouders thuis trainen oefening Nr 24. Marinier push up met 2 seconden pauze in de neerwaartse beweging

Schouders thuis trainen oefening Nr 25. Marinier push up met 1 seconde pauzes in de opwaartse beweging
Reactie plaatsen