Voordelen van trainen met eigen lichaamsgewicht

De populariteit van trainingsapparaten, materialen en diëten om vet te verliezen, is in de meeste gevallen het resultaat van marketing en commerciële doelen. Veelal is er geen oprechte bedoeling om de groep mensen die out-of-shape zijn aan een betere gezondheid of hoger niveau van fitheid te brengen.

In deze tijden kent iedereen de reclames met de talloze fitness gadgets en handige apparaten wel. Helaas worden de meest simpele en efficiënte methoden over het hoofd gezien om kracht te ontwikkelen en vet te verliezen: namelijk weten hoe je moet trainen met je eigen lichaamsgewicht.

Is er meer dan het isolerend trainen van je spier? Ja!

De meeste fitness apparaten in sportscholen isoleren een bepaalde spier, waardoor je slechts een beperkt gedeelte van je lichaam traint. Oefeningen met eigen lichaamsgewicht vragen daarentegen veel meer van je buikspieren en andere grote spieren in het lichaam, waardoor je veel meer trainingswaarde uit je training haalt.

Trainen met je eigen lichaamsgewicht, kan dat? Ja!

Oefeningen met eigen lichaamsgewicht hebben bovendien een perfecte functionele waarde in ons dagelijks leven. Het zijn namelijk functionele bewegingen die we daadwerkelijk maken! Met de commerciële uitbuiting van fitness artikelen, zijn deze functionele oefeningen veel te lang onopgemerkt gebleven.

Anders dan joggen, hardlopen en zwemmen zijn mensen niet opgevoed met de kennis om te trainen met hun eigen lichaamsgewicht. De grote populariteit van yoga en pilates in de afgelopen jaren is een voorbeeld van de opkomst van trainen met eigen lichaamsgewicht.

Trainen met je eigen lichaamsgewicht & Defensiefit

Op deze site vind je vele oefeningen waarmee je altijd en overal kunt trainen. Je hebt namelijk altijd het noodzakelijke bij je om te trainen, namelijk: je eigen lichaam! De oefeningen kunnen je overal, op elk tijdstip en zonder duur sportschool abonnement uitvoeren.

De oefeningen bestaan niet alleen buikspier oefeningen, maar ook oefeningen voor het hele lichaam. Je zult er meer kracht, power, musculair en cardiovasculair uithoudingsvermogen, snelheid, balans, coördinatie en flexibiliteit mee winnen.

Dus trainen met je eigen lichaamsgewicht? Ja!

 

Reactie plaatsen