De eerste 2 weken van mijn persoonlijk trainingschema zitten erop.
arrow_drop_up arrow_drop_down
29 september 2016 

De eerste 2 weken van mijn persoonlijk trainingschema zitten erop.

Mijn eerste 2 officiële trainingsweken zitten erop. In deze 2 weken stonden spieruithoudingsvermogen centraal, zodat mijn spieren wennen aan een langdurige belasting. Ik voelde na de eerste 3 dagen mijn spieren wel goed, met name mijn borstspieren, arm spieren en schouders.  Ik was al met push ups bezig, dus ik dacht de push up oefening appeltje eitje, dit viel achteraf toch tegen, dit vooral omdat je nu in sets traint.

Ik trainde voorheen op een avond 1 soms 2x push ups , Vooral de commando push up heb ik moeite mee.  Nu train ik 6x, 30 sec de oefening doen en 30 sec rusten; dus in totaal 6 minuten. Vooral de laatste 2x 30 seconden zijn het zwaarst. Tijdens mijn beenspieroefening doe ik ook 30/30 maar dan 8 min lang, deze waren in de eerste 2 weken appeltje eitje.

14463051_10209392466741006_604588591770235473_n

 

In het begin had ik moeite met die commando push ups, maar dit gaat me inmiddels steeds soepeler en makkelijker af; maar heb ook wel eens mijn hoofd gestoten tegen de grond :). Een andere lastige oefening vind ik de let me ups, mijn tafel is daar niet echt geschikt voor, waardoor mijn handen nog vaak wegschuiven. Ik heb bij mij in de buurt gelukkig een parkje waar een mooi klimrek staat, daar kan ik deze oefening goed uitvoeren, en zodra deze oefening in mijn trainingsschema voorkomt, ga ik de training in het park doen :).

Wat ik merk na 2 trainingsweken is dat je veel meer je spieren gebruikt. Ik merk al dat mijn uithoudingsvermogen qua spieren langzaam vooruit gaat. Ik merk dat ik de oefeningen in de 2de week iets soepeler gaan. Nadat ik een oefening heb gedaan voel ik mijn spieren, dit geeft een goed gevoel.

Ik woon in een huis met 4 anderen, en we hebben allemaal onze eigen studio, dus alle faciliteiten voor jezelf. Ik ging de oefening toyatas doen, de squat oefening waarbij je in de lucht springt en als je op het laagste punt bent dit een aantal seconden vasthoudt. Voordat ik wist stonden mijn huisgenoten aan de deur om te kijken wat er gebeurde, op sommige plekken is het huis wel gehorig, deze oefening doe ik nu toch maar even buiten voor de deur, of in het park om de hoek :).

Vanuit Djack krijg je ook snel reactie, had een aantal vragen over oefeningen en voordat ik het wist had ik al reactie terug. Het geeft me een fijn gevoel dat je met al je vragen bij Djack terecht kan en dat hij je probeert verder te helpen.

Ik heb veel nachtdiensten gehad afgelopen 2 weken. Vanwege het warme weer slaap ik minder, en doordat je niet veel slaapt, merk ik dat mijn concentratie en uithoudingsvermogen wat minder is. Desondanks zet ik toch door.

De volgende 2 weken van mijn trainingsschema ligt de focus op kracht zodat mijn spieren sterker worden. Als mijn trainingsschema is afgerond, komt de medische en fysieke keuring er alweer aan.  Voor de functie die ik wil moet ik cluster 1 halen en volgens Djack zit ik met niveau 3 goed om dit cluster te halen. Ik heb er vertrouwen in. Het blijft spannend de fysieke keuring.

Groetjes,

Marissa

 

 

 

 

Reactie plaatsen