Vooruitgang na 4 weken trainen bij Defensiefit
arrow_drop_up arrow_drop_down
27 oktober 2016 

Vooruitgang na 4 weken trainen bij Defensiefit

De laatste 2 weken  van mijn eerste persoonlijke trainingsschema waren de oefeningen gericht op kracht, en dit heb ik wel geweten. De been oefeningen in de eerste 2 weken van mijn eerste trainingsschema waren appeltje eitje, de beenspier oefeningen in de laatste 2 weken van mijn persoonlijke trainingsschema waren pittiger, en heb ik in het begin mijn beenspieren flink gevoeld en spierpijn gehad.

De buik oefeningen waren in de afgelopen 2 weken goed te doen en heb ik zelfs wat extra oefeningen erbij kunnen doen. Met de push en pull up oefeningen merk ik dat het zwaarder is, maar wat ik na deze 2 weken merk, is dat de Push ups soepeler gaan. Alleen de close grip push ups is nog lastig: voor mijn idee kom ik bijna niet omlaag, maar gelukkig worden mijn armen steeds sterker en kom ik elke keer weer een stukje verder.

Ik heb een nieuwe testweek afgerond en mijn tweede persoonlijke trainingsschema ontvangen. De testweek was pittig, maar je ziet wel vooruitgang :). Dat geeft je net een extra boost en weer wat extra motiviatie. Ik wil zo fit en goed mogelijk voorbereid aan de Militaire opleiding beginnen.

Dit nieuwe trainingschema duurt 7 weken. de eerste 2 weken ligt de focus op uitputtingskracht(power), zodat mijn spieren eraan wennen om na uitputting alsnog een prestatie te leveren. Ik ben nu aan het trainen in de vorm van supersets. Dit houd in dat je een oefening 4 minuten doet, waarbij je eerst 5 herhalingen doet van een zware oefening en daarna 12 herhalingen van een lichtere oefening; deze oefening doe je 2x. De resterende tijd die je over hebt van de 4 minuten is je pauze moment. Ik merk als ik de supersets uitvoer, dat mijn spieren veel meer geprikkeld worden, dit zorgt voor spierpijn, pijn is fijn :P.

Als je dan je oefeningen hebt gedaan, dan voelt het zo goed. Als ik voor mij idee te weinig gedaan heb, dan doe ik er zelf nog oefeningen bij. Ik wil graag voelen dat ik gesport heb. De laatste 4 weken van mijn nieuwe trainingsschema ligt de focus op voortdurend prikkels krijgen, waardoor mijn lichaam zich optimaal aanpast en zo sterker wordt. Omdat er nog geen zekerheid of ik wel kan beginnen, het onregelmatig werken, en extra werken door personeelstekort wordt mijn motivatie iets minder merk ik, maar ik weet dat het nog maar kort dag is, want in januari dan is mijn geplande opkomstdatum. Dus nog even volhouden!

largeDe afspraak om mijn kleding voor de Marine op te halen is al gemaakt. Als het goed is, heb ik dan ook de verklaring van geen bezwaar binnen: het wachten hierop vind ik zenuwslopend… Als ik geen verklaring krijg van geen bezwaar houdt het allemaal op, zo is mij verteld… Begin augustus is mijn veiligheidsonderzoek al aangevraagd, en hopelijk hoef ik niet lang meer te wachten. Het veiligheidsonderzoek duurt normaal 8 weken echter zijn er wel uitzonderingen. Betekent dat ik een uitzondering ben 😛 😛 .

Wat voor mij wel een beetje raar blijft aanvoelen, is dat ik al een mail van het kledingmoment krijgt, vacinatie bewijzen moet inleveren, en een kopie van mijn paspoort moest opsturen om mijn defensiepas te laten maken, terwijl mijn verklaring van geen bezwaar nog niet binnen is.

Wat ik nu al lees in de brief, is dat ik mijn kisten meekrijg om deze alvast in te lopen en ik krijg handdoeken en sokken mee, om deze alvast uit te wassen zodat ze vocht opnemen. Ben benieuwd wat ik allemaal  daar krijg. Ik heb nu al zoveel zin om kleding te gaan passen!

Verder vertelde de mevrouw van selectie en werving dat ik ook formulieren met meer informatie over de EMMV (Eerste Maritieme Militaire Vorming) zou krijgen + trainingschema’s vanuit defensie, omdat gebleken is dat veel mensen uiteindelijk de opleiding (helaas!) niet halen. Het trainingschema heb ik net binnengekregen heb, bereid je voor op de basisconditie + defensie conditie proef. Ik zie eigenlijk weinig uitdaging in dit schema, omdat ik via defensiefit al op een hoger niveau aan het trainen ben en dankzij een persoonlijk trainingsschema nu optimaal aan het trainen ben :).

Er zit ook een stukje speedmarsen in, en dit stukje ga ik naast het hardloopschema van Defensiefit ook gebruiken. Vooral als ik mijn kisten binnen heb om deze goed in te lopen.

Untitled 4Ik heb ook al huiswerk meegekregen en mag een heel hoofdstuk over rangen en standen en eerbewijzen leren voordat ik aan de EMMV begin. Dit is me toch een pak papier werk :). Als we dan toch bezig zijn met rangen en standen. Ik kom ,doordat ik al verpleegkundige ben, als matroos 1ste klas binnen (dus met 1 gele streep), en na het afronden van mijn opleiding ga aan de slag als korporaal militair verpleegkundig (2 gele strepen). Onder matroos der 1ste klasse zit nog matroos der 2de klasse (1 rode streep) en daaronder zit nog matroos der 3de klasse (dan heb je geen strepen).

Mijn volgende blogs zullen gaan over de vorderingen van mijn trainingschema en de persoonlijke uitrusting die ik binnenkort mag gaan ophalen.

Groetjes,

Marissa

Reactie plaatsen