arrow_drop_up arrow_drop_down
10 oktober 2016 

Never stop believing in hope, because miracles happen everyday!

Start bij Defensiefit

2 maanden geleden ben ik gestart met trainen bij defensiefit, onder begeleiding bij Djack. In mijn vorige blog heb ik geschreven over mijn keuringen bij defensie. Een aantal weken na mijn afkeuring ben ik begonnen aan mijn avontuur bij Defensiefit.

Een afkeuring is niet iets wat je zomaar even verwerkt, ik dacht van wel. Maar dit heeft toch even tijd nodig. Je baalt en wilt er wat positiefs uit halen, maar een week later krijg je de officiële brief op de deurmat dat je echt afgekeurd bent. En op dat moment voel je je weer even zwaar vervelend. Maar als er 1 ding is dat ik geleerd heb, is dat je nooit de hoop op mag geven. Dus ik ging mijn avontuur aan bij Defensiefit. En ik was heel benieuwd wat ik ervan kon verwachten.

Als eerst krijg je de intake testen, en vanuit daar wordt er bekeken op welk niveau je mag beginnen. Ik ben nu 2 maanden bezig en ik zit nu in mijn tweede trainingsschema. De trainingen zijn erg afwisselend en leuk en niet al te lang. Zelf doe ik er nog wel een paar oefeningen bij, maar ik doe dan ook ook groepslessen op de sportschool en ik wil er kickboksen bij gaan doen. Soms vragen mensen wel eens of ik getrouwd ben met de sportschool. Maar als je iets leuk vindt, dan moet je dat doen ;).

Toen ik begon met trainen bij Defensiefit zag ik het nog niet heel erg zitten. Ik dacht hoezo op eigen lichaamsgewicht trainen, met gewichten bereik je toch meer? Hier kom ik nu leuk op terug, op eigen lichaamsgewicht trainen is zwaar genoeg. En je ziet we degelijk verschil. Zeker als ik de oefeningen uitvoer, dan merk je al snel verschil.

Één van de laatste keren heb ik samen met een jongen in de sportschool getraind om de oefeningen die ik deed van Defensiefit. En zijn reactie was: “nooit verwacht dat het nog zwaar kon zijn om met je eigen lichaamsgewicht te trainen, en wat een leuke oefeningen”. Zelf had ik dit ook nooit verwacht, en de afgelopen twee maanden heb ik wel wat anders geleerd.

Ik ben nu volop bezig met de trainingen, dit gaat met ups en downs, die heeft iedereen. De ene week gaat beter als de andere week. Maar ik probeer mij er wel zo goed mogelijk aan te houden. Als dit even niet gaat, leg ik contact met Djack, “de stok achter de deur”, extra motivatie, iemand die er is wanneer je het even nodig hebt.

Wat ik wil zeggen is, je mag nooit de hoop opgeven ook al zit het even tegen! Soms moet je vaker iets proberen voordat het lukt. Maar uiteindelijk ben JIJ degene die het moet doen! En niet andere mensen die hun gelijk willen halen of de afkeer op iets hebben wat jij doet! Je moet je eigen motivatie zijn en je enige motivatie zijn, want je doet het voor jezelf, om je eigen droom waar te maken!

Over mijn keuze wat ik nu precies wil doen bij defensie ben ik nog niet helemaal uit. De marechaussee is iets wat ik graag wil, maar misschien maak ik ook wel de overstap naar de landmacht want dit trekt mij ook wel heel erg.

Maar voordat ik dat kan gaan doen, moet ik nog hard trainen, en mijn motivatie behouden (dit kan soms lastig zijn). Maar maak een poster waarop je alles opschrijft en foto’s plakt met wat jou motiveert, dit is iets wat je motivatie behoudt. Ben je even de motivatie kwijt, kijk naar de poster en je weet weer waarom je het doet.

BE YOU’RE OWN MOTIVATION!!

Liefs,

Danielle

Trainen voor defensie

Reactie plaatsen