Buikspieren trainen en ze zichtbaar krijgen


Heel eenvoudig: om je buikspieren zichtbaar te krijgen, zul je vet moeten verbranden. Even terugblikken op het artikel ‘Heel vaak en veel je buikspieren trainen? Niet doen!’:

Het doen van honderden sit ups en crunches elke dag gaat helemaal niets doen om vet te verbranden rondom je buik.

Wat belangrijk is om te weten:

Het verlies van vet gebeurt alleen in alle delen van je lichaam tegelijk.

De realiteit achter vet verbranden: het verlies van vet krijg je voor elkaar door meer calorieën te verbranden dan je consumeert. Echter, eigenlijk vind ik dit een enorme dooddoener.

De vraag is eigenlijk: hoe verbrand ik zo snel mogelijk vet om zo snel mogelijk resultaat te zien.

De MEEST EFFICIENTE MANIER van vet verbranden is door spieren op te bouwen. Op vele sites staat onjuiste informatie. Je kunt bijvoorbeeld niet lokaal vet verbranden.

Feit: Je kunt geen slankere buik krijgen door honderden buikspieren te doen! In feite zal het trainen van je benen of je schouders zelfs meer doen dan het trainen van je buikspieren voor vetverbranding, omdat dit grotere spiergroepen zijn.

Soms zit de kracht in de herhaling: daarom nogmaals: het veelvuldig trainen van je buikspieren zal ze sterker maken (o.a. spieruithoudingsvermogen). Het is niet mogelijk om met honderden buikspier oefeningen je buikspieren zichtbaar te krijgen.

Alleen wanneer je vetpercentage daalt, zul je ze zichtbaar krijgen. Anders zul je feitelijk alleen maar het laagje vet rondom je buik verder naar buiten drukken. Je verbrandt vet door spieren op te bouwen. 

Dus, hoe krijg je je buikspieren zichtbaar?

Dus, hoe raak je je love handles, je flubberbuik of plump pudding rond je buik kwijt? Eet verantwoord, zet je metabolisme van je lichaam aan het werk, en bouw spieren op.

Om spieren op te bouwen, kun je kijken bij de vele oefeningen op deze site!
Reactie plaatsen