Schouders trainen nr 10 van 25


Uitgangspositie:

Neem de klassieke push up houding aan op de grond. Met je armen gestrekt, breng je je heupen naar achteren en steek je je kont omhoog, zodat je 1 lijn vormt van je polsen tot je heupen.

Houd je ellebogen gestrekt en je handen zouden iets wijder dan schouderbreedte moeten zijn. Probeer een lichte holle rug na te streven. Het kan zijn dat je hamstrings nog niet lang genoeg zijn opgerekt, waardoor je je rug niet licht hol kunt trekken. Streef in elk geval een lichte holle rug na.

Stap 1:

Terwijl je een lichte holle rug houdt, buig je je ellebogen totdat je hoofd bijna de grond raakt. Ga door met het buigen van je ellebogen, waarbij je je hoofd naar voren beweegt, totdat je hoofd net de grond niet raakt.

Laat je voeten op dezelfde plek staan en beweeg niet naar voren met je bovenlichaam. Gedurende de oefening houd je je buikspieren aangespannen en kijk je omlaag.

Stap 2:

Keer vanaf hier weer terug naar de uitgangshouding. Strek je armen en keer terug naar de uitgangshouding. Houd je kont omhoog, zodat je 1 lijn in stand houdt van je polsen tot je heupen. Leg de nadruk op het volledig strekken van je armen.

Wil je de oefening iets gemakkelijker maken?

Om de oefening iets gemakkelijker te maken, zak je minder ver door je ellebogen.

Wil je de oefening iets zwaarder maken?

Hoe verder je doorzakt naar de grond, hoe zwaarder de oefening wordt.

Bekijk ook deze oefeningen om je schouders thuis te trainen:

Schouders thuis trainen oefening Nr 1. Commando push up met handen op heup hoogte

Schouders thuis trainen oefening Nr 2. Commando push up met handen op heup hoogte met 1 seconde pauze

Schouders thuis trainen oefening Nr 3. Commando push up met handen op heup hoogte met 2 seconden pauze

Schouders thuis trainen oefening Nr 4. Commando push up met handen op knie hoogte

Schouders thuis trainen oefening Nr 5. Commando push up met handen op knie hoogte met 1 seconde pauze

Schouders thuis trainen oefening Nr 6. Commando push up met handen op knie hoogte met 2 seconden pauze

Schouders thuis trainen oefening Nr 7. Halve marinier push up met handen op knie hoogte

Schouders thuis trainen oefening Nr 8. Halve marinier push up met handen op knie hoogte met 1 seconde pauze

Schouders thuis trainen oefening Nr 9. Halve marinier push up met handen op knie hoogte met 2 seconden pauze

Schouders thuis trainen oefening Nr 10. Commando push up

Schouders thuis trainen oefening Nr 11. Commando push up met 1 seconde pauze

Schouders thuis trainen oefening Nr 12. Commando push up met 2 seconden pauze

Schouders thuis trainen oefening Nr 13. Commando push up met voeten op knie hoogte

Schouders thuis trainen oefening Nr 14. Commando push up met voeten op knie hoogte met 1 seconde pauze

Schouders thuis trainen oefening Nr 15. Commando push up met voeten op knie hoogte met 2 seconden pauze

Schouders thuis trainen oefening Nr 16. Marinier push up met buikspieren contractie

Schouders thuis trainen oefening Nr 17. Marinier push up met buikspieren contractie met 1 seconde pauze

Schouders thuis trainen oefening Nr 18. Marinier push up met buikspieren contractie met 2 seconden pauze

Schouders thuis trainen oefening Nr 19. Halve marinier push up

Schouders thuis trainen oefening Nr 20. Halve marinier push up met 1 seconde pauze

Schouders thuis trainen oefening Nr 21. Halve marinier push up met 2 seconden pauze

Schouders thuis trainen oefening Nr 22. Marinier push up

Schouders thuis trainen oefening Nr 23. Marinier push up met 1 seconde pauzes in de neerwaartse beweging

Schouders thuis trainen oefening Nr 24. Marinier push up met 2 seconden pauze in de neerwaartse beweging

Schouders thuis trainen oefening Nr 25. Marinier push up met 1 seconde pauzes in de opwaartse beweging
Reactie plaatsen