Schouders trainen nr 18 van 25

Uitgangspositie:

Neem de klassieke push up houding aan en breng je je heupen naar achteren en steek je je kont omhoog, zodat je met je lichaam 1 lijn vormt van je polsen tot je heupen.

Houd je ellebogen gestrekt en je handen zouden iets wijder dan schouderbreedte moeten zijn. Probeer een lichte holle rug na te streven. Het kan zijn dat je hamstrings nog niet lang genoeg zijn opgerekt, waardoor je je rug nog niet volledig hol kunt trekken. Streef in elk geval een lichte holle rug na.

Stap 1:

Buig je ellebogen en beweeg je borst naar de grond tussen je handen.


Stap 2:

Houdt op het laagste punt 2 seconden pauze. Tel hardop: 1 seconde pauze, 2 seconden pauze. Zorg ervoor dat je borst net van de grond is.

Stap 3:

Na deze 2 seconden pauze, strek je je ellebogen en steek je je borst naar voren. Je eindigt met gestrekte armen, waarbij je borst naar voren wijst en je naar voren kijkt. Je volledige gewicht steunt op je armen, waarbij je je triceps en borstspieren het werk laat doen.

Stap 4:

Vanuit deze houding, steek je je kont omhoog en duw je deze naar achteren, totdat je terug bent gekeerd in de uitgangshouding. Span je buikspieren hard aan om jezelf terug te drukken in de uitgangshouding.

Eindig met je kont omhoog, zodat je lichaam weer 1 lijn maakt van je polsen tot je heupen. Leg de nadruk op het volledig strekken van je armen. Houdt de spanning op je buikspieren en laat je rug niet doorzakken naar de grond wanneer je terugbeweegt naar de uitgangshouding.

Wil je de oefening iets gemakkelijker maken?

Om de oefening iets gemakkelijker te maken, plaats je je voeten iets verder uit elkaar.



Bekijk ook deze oefeningen om je schouders thuis te trainen:



Schouders thuis trainen oefening Nr 1. Commando push up met handen op heup hoogte

Schouders thuis trainen oefening Nr 2. Commando push up met handen op heup hoogte met 1 seconde pauze

Schouders thuis trainen oefening Nr 3. Commando push up met handen op heup hoogte met 2 seconden pauze

Schouders thuis trainen oefening Nr 4. Commando push up met handen op knie hoogte

Schouders thuis trainen oefening Nr 5. Commando push up met handen op knie hoogte met 1 seconde pauze

Schouders thuis trainen oefening Nr 6. Commando push up met handen op knie hoogte met 2 seconden pauze

Schouders thuis trainen oefening Nr 7. Halve marinier push up met handen op knie hoogte

Schouders thuis trainen oefening Nr 8. Halve marinier push up met handen op knie hoogte met 1 seconde pauze

Schouders thuis trainen oefening Nr 9. Halve marinier push up met handen op knie hoogte met 2 seconden pauze

Schouders thuis trainen oefening Nr 10. Commando push up

Schouders thuis trainen oefening Nr 11. Commando push up met 1 seconde pauze

Schouders thuis trainen oefening Nr 12. Commando push up met 2 seconden pauze

Schouders thuis trainen oefening Nr 13. Commando push up met voeten op knie hoogte

Schouders thuis trainen oefening Nr 14. Commando push up met voeten op knie hoogte met 1 seconde pauze

Schouders thuis trainen oefening Nr 15. Commando push up met voeten op knie hoogte met 2 seconden pauze

Schouders thuis trainen oefening Nr 16. Marinier push up met buikspieren contractie

Schouders thuis trainen oefening Nr 17. Marinier push up met buikspieren contractie met 1 seconde pauze

Schouders thuis trainen oefening Nr 18. Marinier push up met buikspieren contractie met 2 seconden pauze

Schouders thuis trainen oefening Nr 19. Halve marinier push up

Schouders thuis trainen oefening Nr 20. Halve marinier push up met 1 seconde pauze

Schouders thuis trainen oefening Nr 21. Halve marinier push up met 2 seconden pauze

Schouders thuis trainen oefening Nr 22. Marinier push up

Schouders thuis trainen oefening Nr 23. Marinier push up met 1 seconde pauzes in de neerwaartse beweging

Schouders thuis trainen oefening Nr 24. Marinier push up met 2 seconden pauze in de neerwaartse beweging

Schouders thuis trainen oefening Nr 25. Marinier push up met 1 seconde pauzes in de opwaartse beweging
Reactie plaatsen