Schouders trainen nr 9 van 25

Uitgangspositie:

Gebruik voor deze oefening een stevig geplaatste verhoging op knie hoogte, zoals bijvoorbeeld een tafel of stoel. Mocht het gebruikte oppervlak kunnen verschuiven, zet het dan tegen de muur aan.

Doe 1 stap achterwaarts en zet je handen op de rand het oppervlak alsof je een push up gaat doen. Houdt je ellebogen gestrekt en je handen zouden iets wijder dan schouderbreedte moeten zijn.

Houd je ellebogen en armen gestrekt en zorg ervoor dat je heupen in 1 lijn zijn van je polsen tot je heupen. Gedurende de oefening moet je proberen je benen en je rug zo gestrekt als mogelijk te houden.

Stap 1:

Terwijl je je borst laag houdt en je rug hol, buig je je ellebogen totdat je hoofd bijna het oppervlak raakt waar je je handen op hebt staan. Ga door met het buigen van je ellebogen, waarbij je je hoofd naar voren beweegt, totdat je borst je handen passeert. Wanneer je borst tussen je handen is gepositioneerd, houdt je de oefening 2 seconden vast.

Zeg rustig de woorden: '1 seconde pauze, 2 seconden pauze'.

Stap 2:

Keer vanaf hier weer terug naar de uitgangshouding. Strek je armen en keer terug naar de uitgangshouding, terwijl je je borst laag houdt en je rug hol. Houd je kont omhoog, zodat je 1 lijn in stand houdt van je polsen tot je heupen.

Wil je de oefening iets gemakkelijker maken?

Om de oefening iets gemakkelijker te maken, voer je de oefening uit op een iets hoger oppervlak dan knie hoogte. Hoe hoger het oppervlak, hoe gemakkelijker de oefening uit te voeren is.

Wil je de oefening iets zwaarder maken?

Hoe verder je je borst naar voren laat bewegen, hoe zwaarder de oefening wordt.


Bekijk ook deze oefeningen om je schouders thuis te trainen:



Schouders thuis trainen oefening Nr 1. Commando push up met handen op heup hoogte

Schouders thuis trainen oefening Nr 2. Commando push up met handen op heup hoogte met 1 seconde pauze

Schouders thuis trainen oefening Nr 3. Commando push up met handen op heup hoogte met 2 seconden pauze

Schouders thuis trainen oefening Nr 4. Commando push up met handen op knie hoogte

Schouders thuis trainen oefening Nr 5. Commando push up met handen op knie hoogte met 1 seconde pauze

Schouders thuis trainen oefening Nr 6. Commando push up met handen op knie hoogte met 2 seconden pauze

Schouders thuis trainen oefening Nr 7. Halve marinier push up met handen op knie hoogte

Schouders thuis trainen oefening Nr 8. Halve marinier push up met handen op knie hoogte met 1 seconde pauze

Schouders thuis trainen oefening Nr 9. Halve marinier push up met handen op knie hoogte met 2 seconden pauze

Schouders thuis trainen oefening Nr 10. Commando push up

Schouders thuis trainen oefening Nr 11. Commando push up met 1 seconde pauze

Schouders thuis trainen oefening Nr 12. Commando push up met 2 seconden pauze

Schouders thuis trainen oefening Nr 13. Commando push up met voeten op knie hoogte

Schouders thuis trainen oefening Nr 14. Commando push up met voeten op knie hoogte met 1 seconde pauze

Schouders thuis trainen oefening Nr 15. Commando push up met voeten op knie hoogte met 2 seconden pauze

Schouders thuis trainen oefening Nr 16. Marinier push up met buikspieren contractie

Schouders thuis trainen oefening Nr 17. Marinier push up met buikspieren contractie met 1 seconde pauze

Schouders thuis trainen oefening Nr 18. Marinier push up met buikspieren contractie met 2 seconden pauze

Schouders thuis trainen oefening Nr 19. Halve marinier push up

Schouders thuis trainen oefening Nr 20. Halve marinier push up met 1 seconde pauze

Schouders thuis trainen oefening Nr 21. Halve marinier push up met 2 seconden pauze

Schouders thuis trainen oefening Nr 22. Marinier push up

Schouders thuis trainen oefening Nr 23. Marinier push up met 1 seconde pauzes in de neerwaartse beweging

Schouders thuis trainen oefening Nr 24. Marinier push up met 2 seconden pauze in de neerwaartse beweging

Schouders thuis trainen oefening Nr 25. Marinier push up met 1 seconde pauzes in de opwaartse beweging
Reactie plaatsen